Зоотерапія

ЗООТЕРАПІЯ

zooteratiya
Контактна терапія з тваринами
Лікування тваринами - прогресивний напрямок.
58
Іпотерапія
Іпотерапія є ефективним методом реабілітації дітей з інвалідністю.

Зоотерапія – лікування за допомогою тварин. Ще з часів Гіппократа відомо, що тварини позитивно впливають на емоційний стан людини. Вони здатні не тільки прикрасити дозвілля, а й зняти стрес, нормалізувати роботу нервової системи, сприяють як психічній, так і соціальнії реабілітації дітей. Міжнародний дитячий реабілітаційний центр «Скіфос» надає послуги комплексної реабілітації з використанням методів зоотерапії та іпотерапії.

Контакт з тваринами сприяє відновленню і поліпшенню фізичного і психічного стану дитини в гармонії з природою…

Зоотерапія як метод дитячої реабілітації

Вже давно доведено лікувальна особливість спілкування дітей з тваринами. Наукові дослідження говорять про те, що діти, які доглядають за домашніми вихованцями, більш стійкі емоційно, врівноваженим і оптимістичніше. А коли досліджували дітей, які потребують особливих умов для розвитку, то саме після занять з тваринами поліпшувалося психоемоційний стан дитини. Що лікарі взяли на озброєння і зараз активно використовують.

Види зоотерапії

Найвідомішими видами терапії за допомогою спілкування з тваринами вважається каністерапія (заняття з собаками), фелінотерапія (турбота про кішок), іпотерапія (заняття з кіньми), дельфінотерапія. У багатьох містах облаштовані спеціалізовані центри, які можна відвідувати систематично.

Проводження часу з кішками і собаками

Лікувальна дія на організм дитини за допомогою спілкування з собаками і кішками має прекрасний терапевтичний ефект. Адже не дарма це найпопулярніші домашні вихованці.

Спілкування з собаки сприятливо позначається на замкнутих дітей, адже їм складно встановлювати контакт з ким-небудь, а собака сама почне проявляти активність. Крім це, хороші результати від систематичного проведення часу з собаками спостерігають у дітей з аутизмом, синдромом Дауна, олігофренію, ДЦП, а також у дітей з дефіцитом уваги та з соціальної дезадаптації. Собаки допомагають гармонізувати емоційний стан дитини, допомагають тренувати загальну моторику, розвивають розумові здібності, функції опорно-рухової системи.

А заняття з кішками особливо сприятливо впливають на роботу нервової системи дитини. Тому позитивний вплив кішок відзначено у дітей з депресіями, неврозами і шизофренією.

Заняття з кіньми

Проводження часу з кіньми прекрасно позначиться на відновленні координації і прискорить реабілітацію після травми. Під час прогулянок на коні зміцнюються м’язи спини і ніг, формується правильна постава. Кінні прогулянки допоможуть впоратися з безсонням, тривожними станами, різкою зміною настрою, апатією.

Але іпотерапія полягає не тільки в катанні на коні, але і в процесі догляду за нею. Під час спілкування з кіньми у дітей виховується чуйність і відповідальність, вони навчаються дбайливому ставленню до тварин і до природи. Дані заняття дуже результативні для дітей з аутизмом, синдромом Дауна, церебральним паралічем, з порушеннями слуху та зору.

Але заняття можуть проходити тільки під керівництвом навченого фахівця. Протипоказань дана терапія не має.

Дельфінотерапія

Дана терапія дає хороші результати в ситуаціях, коли дитина перенесла важкі психологічні стани або має вроджені дефекти у розвитку. Після занять з дельфінами у маленьких пацієнтів нормалізується емоційний стан, йде напруга і поліпшується загальний стан і настрій.

Заняття також вимагають наявність навченого фахівця: як при безпосередньому контакті з тваринами, так і при спостереженні за ними.

До цього виду терапії також можна віднести спостереження за іншими рибами і водними тваринами. Було відзначено, що це має відмінний заспокійливий ефект.

Організація занять з дітьми

За тривалістю зазвичай заняття триває до 40 хвилин. Перші сеанси можуть бути зовсім нетривалими. Перша реакція на тварини може бути несподіваною: тварина може викликати негативні асоціації. Потрібно дати дитині час для знайомства з твариною.

Групові заняття організовують тільки після огляду дітей фахівцями. Добре, коли група підібрана з подібним рівнем розвитку і спектром порушень.

Найважливішим моментів в занятті буде забезпечення тактильного контакту з твариною. Багато дітей можуть відчувати страх при дотику. Саме подолання цього страху буде дуже терапевтично (наприклад, для дітей-аутистів). Тактильний контакт з тваринами розкриває новий спектр емоційних реакцій і переживань.